Cau la generació de residus municipals en un 8,65% a l’Alt Penedès i al Garraf fruit del confinament pel COVID-19

Dimarts, 19 de maig de 2020 a les 00:00

Disminueix la fracció resta dels residus urbans en un 10%, mentre pugen les tones de residus recollits selectivament, especialment la fracció d’envasos.

Segons les xifres de residus recollits de què disposa la Mancomunitat, en els mesos de març i abril de 2020, s’han recollit més 16.000 tones de fracció resta, el que suposa un disminució del 10,41% respecte al mateix període d’ara fa un any. Per mesos, al març baixen un 3,56% les tones de residus urbans, mentre que a l’abril la baixada de tones és del 20,57%. La recollida de fracció orgànica també disminueix en un 8,68% i en total s’han recollit més de 1.700 tones entre els mesos de març i abril. Per contra, en aquest mesos, la recollida selectiva d’envasos ha augmentat notablement en un 22,21%, arribant fins casi les 1.000 tones recollides. També ha crescut en un 2,93% la recollida selectiva de vidre respecte a les tones recollides en el mateix període de 2019.

Aquestes xifres permeten valorar l’impacte del COVID19 en la generació de residus a l’Alt Penedès i al Garraf, i posen de manifest que el confinament ha comportat una retracció de l’activitat comercial i de serveis (bars, restaurants), que ha tingut una incidència directa en la disminució de les tones produïdes de fracció resta i orgànica. D’altra banda, l’increment dels envasos lleugers és degut al major consum a les llars pel fet d’estar en confinament així com un major consum de productes envasats de neteja.

La previsió és que augmentin altre cop les tones de residus recollits a mesura que avancin les fases de desconfinament i s’activin de nou les activitats econòmiques. Per aquest motiu, Jordi Bosch, Vicepresident de l’àrea de Residus de la Mancomunitat diu que cal donar valor als residus que es generen, dipositant-los al contenidor corresponent, i adoptar mesures que evitin el malbaratament alimentari i contribueixin a reduir  la quantitat de residus que es generen a les nostres comarques.

Darrera actualització: 20.05.2020 | 07:52