Notícies
-
L'Alt Penedès i el Garraf mostren un creixement del PIB per habitant superior a la mitjana catalana, consolidant la recuperació postpandèmia 14/gen./2026
Les darreres dades del PIB corresponents a l'any 2023 consoliden la recuperació postpandèmia a totes dues comarques, amb un creixement del PIB per habitant superior a la mitjana catalana (7,18%). L'Alt Penedès ha crescut un 8,46%, mentre que el Garraf ha registrat un increment del 8,75%. Malgrat aquest dinamisme compartit, les dades mostren una bretxa estructural significativa: l'Alt Penedès se situa a la part alta del rànquing català (posició 15) amb 35.050 €, mentre que el Garraf es manté a la zona inferior (posició 40) amb 23.819 €.
-
El 2025 tanca amb la xifra més baixa d'aturats des del 2008 08/gen./2026
El Servei d'Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat l'informe amb les dades del mercat de treball a l'Alt Penedès i el Garraf corresponent al mes de desembre. Tot i que en el mes de desembre l'atur va experimentar un lleuger repunt respecte a novembre, el mercat laboral va tancar l'any 2025 amb unes dades molt positives i amb la xifra total de persones desocupades més baixa en un mes de desembre des de l'any 2008.
-
Els joves lideren la reducció de l'atur al novembre amb les baixades més intenses del mes 03/des./2025
El Servei d'Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat l'informe amb les dades del mercat de treball a l'Alt Penedès i el Garraf corresponent al mes de novembre. L'atur reprèn la tendència a la baixa al novembre a l'Alt Penedès mentre que al Garraf hi ha un lleuger increment.
-
Repunt de l'atur a l'Alt Penedès i al Garraf, però es manté la tendència descendent en termes interanuals 05/nov./2025
El Servei d'Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat l'informe amb les dades del mercat de treball a l'Alt Penedès i el Garraf corresponent al mes d'octubre. L'augment de l'atur es concentra principalment entre les persones menors de 25 anys, al sector serveis a l'Alt Penedès i entre les persones sense ocupació anterior al Garraf.
-
La renda disponible consolida el seu creixement: 4% a l'Alt Penedès i 6% al Garraf 22/oct./2025
La Mancomunitat Penedès-Garraf publica l'estudi de les dades de les persones que declaren l'IRPF a les comarques de l'Alt Penedès i del Garraf, basat en les darreres dades que facilita l'agència tributària i que corresponen a l'any 2023. Aquesta anàlisi permet oferir una perspectiva integral de la renda personal bruta, abans de les reduccions o deduccions, així com de la renda disponible a les dues comarques.
-
L'AIS 2025 confirma el creixement demogràfic del Penedès i el Garraf impulsat per la migració i amb una població cada cop més envellida 16/oct./2025
La Mancomunitat Penedès Garraf ha presentat una nova edició de l'Anuari d'Indicadors Socioeconòmics (AIS), una eina que recull i analitza més de 29.000 dades dels 33 municipis de l'Alt Penedès i el Garraf. L'AIS ofereix una visió completa de les dades socioeconòmiques del territori i es consolida com una font de referència per a la planificació estratègica local.
-
El teixit productiu i l'ocupació mostren estabilitat al territori, amb lleugers descensos estacionals i un creixement sostingut en comparació amb el 2024 14/oct./2025
El Servei d'Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat les dades del tercer trimestre del 2025 sobre l'ocupació a l'Alt Penedès i el Garraf, que destaca una estabilitat empresarial, amb lleugeres baixades trimestrals i creixement anual moderat de l'ocupació.
-
L'atur registra el millor setembre des del 2007 tant al Garraf com a l'Alt Penedès 03/oct./2025
El Servei d'Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat l'informe amb les dades del mercat de treball a l'Alt Penedès i el Garraf corresponent al mes de setembre. L'atur registra al setembre la caiguda més destacada des de la pandèmia al Garraf i a l'Alt Penedès, on es consolida la recuperació del mercat laboral.
-
L'atur repunta lleugerament durant el mes d'agost a l'Alt Penedès i el Garraf seguint el patró estacional de l'estiu 03/set./2025
El Servei d'Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat l'informe amb les dades del mercat de treball a l'Alt Penedès i el Garraf corresponent al mes d'agost. El mercat laboral mostra l'efecte estacional de l'estiu: més atur i menys contractació. Tot i aquest repunt mensual, les dues comarques mantenen una millora interanual, amb menys persones a l'atur que fa un any.
-
La Mancomunitat Penedès-Garraf publica el nou Anuari d'Indicadors Socioeconòmics de l'Alt Penedès i el Garraf 19/ag./2025
El Servei d'Iniciatives Econòmiques ha publicat el nou Anuari d'Indicadors Socioeconòmics de les comarques de l'Alt Penedès i el Garraf corresponent al passat 2024.