Els accidents amb baixa creixen un 14,29% a l’Alt Penedès, mentre que al Garraf disminueixen un 10,43% en termes interanuals.
La sinistralitat laboral augmenta a l’Alt Penedès i presenta una evolució desigual al Garraf durant el 4t trimestre de 2025.
Durant el quart trimestre de 2025, l’Alt Penedès ha registrat un total de 392 accidents en jornada laboral amb baixa, 343 accidents sense baixa i 59 accidents in itinere amb baixa. Al Garraf, les xifres han estat de 249 accidents amb baixa, 328 sense baixa i 56 in itinere.
Alt Penedès: augment generalitzat de la sinistralitat
Accidents en jornada laboral amb baixa
El sector serveis concentra el volum més elevat d’accidents amb baixa (202 casos), seguit de la indústria (139), la construcció (33) i l’agricultura (18).
Del total, 103 accidents han afectat dones (sense cap cas greu) i 289 homes, amb 6 casos greus. No s’ha registrat cap accident mortal durant el període.
En comparació amb el mateix període de l’any anterior, els accidents amb baixa han augmentat un 14,29%, amb increments similars tant en homes (+14,23%) com en dones (+10,31%).
Accidents sense baixa
També en aquest cas el sector serveis lidera la sinistralitat (158 casos), seguit de la indústria (141), la construcció (32) i l’agricultura (12).
S’han registrat 97 accidents en dones i 246 en homes.
Respecte del trimestre anterior, els accidents sense baixa han crescut un 4,57%, amb un increment del 3,19% en dones i un descens del -3,00% en homes. La variació interanual mostra un augment del 6,19%.
Accidents in itinere amb baixa
Els 59 accidents in itinere es distribueixen principalment en el sector serveis (41 casos) i la indústria (15), amb 3 casos a l’agricultura.
Han afectat 27 dones i 32 homes. Destaca un fort increment trimestral en dones (+58,82%), i en homes (42,11%).
En termes interanuals, els accidents in itinere han augmentat un 43,90%, amb increments en homes (+45,45%) però amb baixa en dones (-5,88%).
Garraf: descens dels accidents amb baixa però repunt dels in itinere
Accidents en jornada laboral amb baixa
El sector serveis és també el més afectat (153 casos), seguit de la indústria (53), la construcció (36) i l’agricultura (7).
Del total de 249 accidents amb baixa, 76 han afectat dones i 173 homes. S’han registrat 2 accidents greus, un a la construcció i un als serveis.
En comparació amb el mateix trimestre de l’any anterior, la sinistralitat amb baixa ha disminuït un 15,81%, amb un descens més acusat en dones (-33,91%) que en homes (-2,56%). En relació amb l’any anterior, també es registra una reducció, especialment en homes (-13,5%).
Accidents sense baixa
Els accidents sense baixa sumen 328 casos, amb una distribució sectorial encapçalada pels serveis (147), seguits de la indústria (123) i la construcció (45).
S’han comptabilitzat 73 accidents en dones i 194 en homes.
Respecte del trimestre anterior, hi ha un increment del 22,85%. Tot i això, la variació anual global reflecteix un descens del 12,06%, tant dones (-6,82%) com homes (-13,68%) presenten descens interanuals.
Accidents in itinere
Els 56 accidents in itinere s’han concentrat principalment en serveis (42 casos), seguits de la indústria (12) i la construcció (2).
Han afectat 31 dones i 25 homes.
Trimestralment, la variació és lleugerament negativa (-1,75%), amb augment en dones (+3,33%) i descens en homes (-7,41%). En canvi, la variació interanual mostra un augment global del 24,44%, amb un increment especialment significatiu en dones (+55,00%).