Notícies
-
Repunt d’aturats al febrer, però es mantenen per sota del nivell d’un any enrere 05/març/2026
El Servei d’Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat l’informe amb les dades del mercat de treball a l’Alt Penedès i el Garraf corresponent al mes de febrer. El febrer tanca amb repunt d’aturats, però continua sent el millor registre des de 2008.
-
Els accidents amb baixa creixen un 14,29% a l’Alt Penedès, mentre que al Garraf disminueixen un 10,43% en termes interanuals. 23/febr./2026
La sinistralitat laboral augmenta a l’Alt Penedès i presenta una evolució desigual al Garraf durant el 4t trimestre de 2025.
Durant el quart trimestre de 2025, l’Alt Penedès ha registrat un total de 392 accidents en jornada laboral amb baixa, 343 accidents sense baixa i 59 accidents in itinere amb baixa. Al Garraf, les xifres han estat de 249 accidents amb baixa, 328 sense baixa i 56 in itinere.
-
L’Alt Penedès i el Garraf tanca l’any amb un record d’ocupació tot i una moderació del ritme de creixement 27/gen./2026
El Servei d’Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat les dades del quart trimestre del 2025 sobre l'ocupació a l’Alt Penedès i el Garraf. Les xifres mostren que l’ocupació manté una trajectòria positiva en termes interanuals, amb un sector serveis consolidant-se com el principal motor de creixement.
-
L'Alt Penedès i el Garraf mostren un creixement del PIB per habitant superior a la mitjana catalana, consolidant la recuperació postpandèmia 14/gen./2026
Les darreres dades del PIB corresponents a l'any 2023 consoliden la recuperació postpandèmia a totes dues comarques, amb un creixement del PIB per habitant superior a la mitjana catalana (7,18%). L'Alt Penedès ha crescut un 8,46%, mentre que el Garraf ha registrat un increment del 8,75%. Malgrat aquest dinamisme compartit, les dades mostren una bretxa estructural significativa: l'Alt Penedès se situa a la part alta del rànquing català (posició 15) amb 35.050 €, mentre que el Garraf es manté a la zona inferior (posició 40) amb 23.819 €.
-
El 2025 tanca amb la xifra més baixa d’aturats des del 2008 08/gen./2026
El Servei d’Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat l’informe amb les dades del mercat de treball a l’Alt Penedès i el Garraf corresponent al mes de desembre. Tot i que en el mes de desembre l’atur va experimentar un lleuger repunt respecte a novembre, el mercat laboral va tancar l’any 2025 amb unes dades molt positives i amb la xifra total de persones desocupades més baixa en un mes de desembre des de l’any 2008.
-
Els joves lideren la reducció de l’atur al novembre amb les baixades més intenses del mes 03/des./2025
El Servei d’Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat l’informe amb les dades del mercat de treball a l’Alt Penedès i el Garraf corresponent al mes de novembre. L’atur reprèn la tendència a la baixa al novembre a l’Alt Penedès mentre que al Garraf hi ha un lleuger increment.
-
Repunt de l’atur a l’Alt Penedès i al Garraf, però es manté la tendència descendent en termes interanuals 05/nov./2025
El Servei d’Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat l’informe amb les dades del mercat de treball a l’Alt Penedès i el Garraf corresponent al mes d’octubre. L’augment de l’atur es concentra principalment entre les persones menors de 25 anys, al sector serveis a l’Alt Penedès i entre les persones sense ocupació anterior al Garraf.
-
La renda disponible consolida el seu creixement: 4% a l'Alt Penedès i 6% al Garraf 22/oct./2025
La Mancomunitat Penedès-Garraf publica l’estudi de les dades de les persones que declaren l’IRPF a les comarques de l’Alt Penedès i del Garraf, basat en les darreres dades que facilita l’agència tributària i que corresponen a l’any 2023. Aquesta anàlisi permet oferir una perspectiva integral de la renda personal bruta, abans de les reduccions o deduccions, així com de la renda disponible a les dues comarques.
-
L’AIS 2025 confirma el creixement demogràfic del Penedès i el Garraf impulsat per la migració i amb una població cada cop més envellida 16/oct./2025
La Mancomunitat Penedès Garraf ha presentat una nova edició de l’Anuari d’Indicadors Socioeconòmics (AIS), una eina que recull i analitza més de 29.000 dades dels 33 municipis de l’Alt Penedès i el Garraf. L’AIS ofereix una visió completa de les dades socioeconòmiques del territori i es consolida com una font de referència per a la planificació estratègica local.
-
El teixit productiu i l’ocupació mostren estabilitat al territori, amb lleugers descensos estacionals i un creixement sostingut en comparació amb el 2024 14/oct./2025
El Servei d’Iniciatives Econòmiques (SIE) ha publicat les dades del tercer trimestre del 2025 sobre l'ocupació a l’Alt Penedès i el Garraf, que destaca una estabilitat empresarial, amb lleugeres baixades trimestrals i creixement anual moderat de l’ocupació.