Setmana internacional del compost 2020

Divendres, 8 de maig de 2020 a les 00:00

Entre el 3 i el 9 de maig se celebra l’edició 2020 de l’ICAW (International Compost Awareness Week) sota el lema “SOIL LOVES COMPOST” per a informar i difondre els beneficis del compost en el sòl i el cicle de la matèria orgànica.

Aquesta edició és una mica diferent a altres anys donada l‘excepcionalitat del moment causada pel Covid-19. Enguany totes les actuacions es realitzen utilitzant les xarxes socials, els correus electrònics o les webs.

L’objectiu d’aquestes jornades és informar i augmentar la conscienciació sobre els beneficis del reciclatge dels materials orgànics i del compost:

  • Augment de la salut del sòl 
  • Reducció de l'ús de pesticides i productes químics 
  • Reducció de malalties de la planta i altres plantes 
  • Reducció d'emissions de metà dels abocadors 
  • El compost ofereix una resposta significativa a la mitigació del canvi climàtic

En el cartell que ha preparat el Servei d'Educació Ambiental de la Mancomunitat informen sobre el compost des de dues vessants; el compost obtingut a la planta de compostatge, fruit del reciclatge de la recollida selectiva de la brossa orgànica que generem a les nostres llars i comerços, i el compost que s’obté mitjançat la pràctica del compostatge domèstic de totes aquelles persones que s’autogestionen i reciclen la brossa orgànica, sense sortir de casa.

Us recordem que, per a totes les persones interessades en saber més sobre el compostatge domèstic, podeu consultar “el manual de compostatge” en aquesta mateixa web.

 

Darrera actualització: 12.05.2020 | 07:51