La Mancomunitat analitza els nous escenaris del mercat laboral per a les dones al Penedès i al Garraf
El Servei d’Iniciatives Econòmiques de la Mancomunitat Penedès-Garraf ha celebrat una jornada sobre els nous escenaris de treball i les tendències laborals per a les dones, en el marc de la commemoració del 8 de març, Dia Internacional de les Dones.
La jornada ha aplegat diverses ponències en què s’han analitzat els principals indicadors del mercat de treball al Penedès i al Garraf, així com les tendències que apunten les dades més recents. En aquest sentit, Ester Masana, tècnica del Servei d’Iniciatives Econòmiques, ha presentat el darrer informe del Servei d’Estudis Territorials i Anàlisi Econòmica. L’estudi revela que, malgrat els progressos assolits en qualificació i ocupació femenina, les desigualtats de gènere continuen presents i són estructurals en diferents àmbits del mercat laboral.
L'informe destaca la millora de la participació femenina al mercat laboral que, tot i que és clara, encara conviu amb nivells més elevats de temporalitat i parcialitat, segregació ocupacional i una presència limitada en posicions de comandament.
D’altra banda, Marisol García, experta en comunicació digital i divulgadora, ha presentat el projecte “Maitrioxques”, amb el qual posa en valor dones referents d’ahir i d’avui.
La jornada s’ha tancat amb el col·loqui «El rol i les condicions de la dona en el mercat laboral. Hem avançat prou?», amb la participació de Trini Carbajo, cap de Recursos Humans de la Mancomunitat Penedès-Garraf; Diana Vaida, manager de Selecció a IDIADA; i Vinyet Marzoa, directora de la delegació d’Adecco Staffing a Vilanova i la Geltrú.
L’acte ha tingut lloc a la Sala de les Voltes de la Masia d’en Cabanyes i ha comptat amb l’assistència d’una cinquantena de persones.